Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

ΤΕΕ & Σύλλογοι


Εισήγηση στο 2ο θέμα της 3ης ετήσιας σύγκλησης της Αντιπροσωπείας του ΣΑΔΑΣ

ΤΕΕ & Σύλλογοι | 26-06-2013 11:57



26/06/2013

Εισήγηση στο 2ο θέμα: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ
Εισηγητής: Χρήστος Σελιανίτης, Πρόεδρος της Αντιπροσωπείας

Α. ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΓΩΝΙΑΣ
Πριν ένα χρόνο, στην εισήγησή του, το προεδρείο της “Α” έγραφε: “Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων πρέπει να πάρουμε υπόψη μας ότι έχουμε μπει σε μια φάση κρίσης, που δημιουργεί περιβάλλον πρωτόγνωρο για τις γενιές που πρόκειται να το αντιμετωπίσουν. Οι διάφορες χρηματοδοτήσεις θα περικόπτονται και τα κόστη θα αυξάνονται”. Από τότε οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες. Ήδη η επιδότηση του ΤΕΕ είναι κατά πάσαν πιθανότητα παρελθόν. Τι θα γίνει λοιπόν με το κόστος των συνεδριάσεων της Αντιπροσωπείας, το οποίο είναι πλέον το κυρίαρχο πρόβλημα της λειτουργίας της;


Τα ποσά είχαν τελευταία χρόνια ως εξής:
Η εκλογική “Α” με πλήρη συμμετοχή κόστιζε περίπου 9000,00€
Η ενδιάμεση (ετήσια σύμφωνα με το καταστατικό) “Α” κόστιζε περίπου 4500,00€
Χρησιμοποιούμε τον παρατατικό, γιατί δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι τα ποσά αυτά ισχύουν και για σήμερα, γιατί θα είναι μικρότερα, αν γίνει ένας καλύτερος και πιο έγκαιρος προγραμματισμός των μετακινήσεων με παράλληλη προσπάθεια οικονομικότερων λύσεων ώς προς τα μέσα μετακίνησης και την έγκαιρη προμήθεια των εισιτηρίων.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα το ζήτημα των οδοιπορικών της “Α” είναι ακόμα πιο δύσκολο από παλιότερα να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά από το γενικότερο οικονομικό πρόβλημα του Συλλόγου. Είναι όμως όχι μόνο χρήσιμο αλλά και απαραίτητο να εξεταστεί πρώτα και κύρια σε επίπεδο αρχών.

Β. ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
Μέχρι σήμερα τα οδοιπορικά, όπως και το συντριπτικό ποσοστό των εξόδων του Συλλόγου,μέσω της σχετικής ενίσχυσης, έβγαιναν από το ταμείο του ΤΕΕ. Αν θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι η ενίσχυση θα καταργηθεί, προκύπτει το ερώτημα: Από ποια τσέπη πρέπει να βγαίνουν τα οδοιπορικά της “Α”;
Από άποψη αρχής, το να πληρώνονται από τους αντιπροσώπους της περιφέρειας είναι αυτονόητο ότι είναι αντιδημοκρατικό. Αυτό έχει συμβεί τα τελευταία 5 χρόνια, για 4 (όχι υνεχόμενες!) συνεδριάσεις της Αντιπροσωπείας, με αφετηρία το 2008(!), δηλαδή πολύ πριν κοπεί η ενίσχυση του ΤΕΕ. Όμως δεν είναι μόνο το θέμα ότι δημιουργείται ανισότητα στη συμμετοχή των αντιπροσώπων. Με την πάροδο του χρόνου συσσωρεύτηκαν από τα χρεωστούμενα οδοιπορικά σημαντικά ποσά. Με βάση πλέον αυτό το δεδομένο, την απόφαση ενός αντιπροσώπου της περιφέρειας να συμμετάσχει ή όχι στη συνεδρίαση περισσότερο από το ενδιαφέρον του θα την επηρεάζει η οικονομική του κατάσταση (του ίδιου ή των γονιών του). Έχουμε λοιπόν το πρώτο βήμα προς έναν ελιτίστικο Σύλλογο. Το να πληρώνονται τα οδοιπορικά κατά 50% (ή με βάση κάποιον άλλο αναλογιστικό υπολογισμό) από τους εκπροσώπους της Αττικής δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά διασπορά της προϋπόθεσης να έχειςκάποια οικονομική επιφάνεια για να μπορείς να συμμετέχεις στις “Α” όχι μόνο από την περιφέρεια αλλά και σε επίπεδο Αττικής. Με άλλα λόγια θα διαμορφωθεί μια ελίτ απλώς ευρύτερη. Πέρα από το ζήτημα αρχής που δημιουργείται, χονδρικώς, με βάση τα δεδομένα των πρόσφατων συνεδριάσεων, θα απαιτούνται από κάθε αντιπρόσωπο Αττικής και περιφέρειας περίπου 250,00€ για κάθε τριετή θητεία (για τρεις ετήσιες συνεδριάσεις και μια εκλογική), ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο ιδιαιτέρως στις μέρες μας.
Επομένως για λόγους αρχής αλλά και για λόγους οικονομικούς το να ζητούνται από τους αντιπροσώπους, εκτός από τις συνδρομές επιπλέον περίπου 80€ το χρόνο για τη χρηματοδότηση της “Α” πρέπει ως ενδεχόμενο να αποκλειστεί. (Ας θυμηθούμε ότι η πλειοψηφία του ΔΣ στις προηγούμενες εκλογές αποφάσισε “λόγω κρίσης” να απαιτείται από τα μέλη του Συλλόγου το 1/2 των συνδρομών των δύο τελευταίων ετών(!), δηλαδή ζήτησε έναντι ταμειακής τακτοποίησης 20€ για 3 χρόνια). Η ορθή λύση είναι τα οδοιπορικά να πληρώνονται από το ταμείο του Συλλόγου, στο οποίο σύμφωνα με το καταστατικό όλα τα μέλη τόσο της Αττικής όσο και της περιφέρειας συμβάλλουν ισομερώς. Εδώ ανακύπτουν θέματα σχετικά με την εφαρμογή αλλά και την κατά “παράδοση” παραβίαση άρθρων του καταστατικού, τα οποία περιπλέκουν το πρόβλημα.

Γ. ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΟΙ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
Η καταβολή των συνδρομών αποτελεί ηθική υποχρέωση των μελών. Ο βαθμός συμμετοχής και πληρωμής των συνδρομών είναι βεβαίως επίσης συνάρτηση του κύρους του Συλλόγου. Η προσπάθεια διερεύνησης των αιτίων που δημιουργούν το οικονομικό πρόβλημα του Συλλόγου και των πιθανών λύσεων στις νέες συνθήκες αποκάλυψε ότι πολλά μέλη της “Α” ακόμη και του ΔΣ του Συλλόγου όφειλαν πλήθος ετήσιων συνδρομών. Είναι φανερό ότι τα περί ηθικής υποχρέωσης κριτήρια έχουν χαλαρώσει, όχι μόνο στη συνείδηση αυτών που εκλέγονται αλλά και αυτών που τους ψηφίζουν. Όμως υπάρχουν και τεχνικού χαρακτήρα ή δευτερεύουσες αιτίες που επιδεινώνουν το οικονομικό πρόβλημα. Ας τιςεξετάσουμε.
Οι προ πενταετίας συνδρομές των μελών δεν είναι “νομικώς” απαιτητές λόγω παραγραφής, είναι άλλωστε παράλογο ένα σωματείο να επιδιώξει να εισπράξει συνδρομές δικαστικώς. Με αποφάσεις τους τα ΔΣ αποφάσιζαν συστηματικά να θεωρούνται ταμειακώς εντάξει και να εκλέγουν και να εκλέγονται τα μέλη που είχαν πληρώσει τις συνδρομές των δύο ετών πριν τις εκάστοτε εκλογές (ούτε καν των πέντε). Οι εκλογές ποτέ δεν έγιναν στη διετία, με αποτέλεσμα ακόμα και η εξόφληση 2 συνδρομών να aφήνει κάθε τρία χρόνια τουλάχιστο μια ετήσια συνδρομή ανεξόφλητη. Αποτέλεσμα: Ακόμα και συνάδελφοι που έχουν πάρει μέρος σε όλες τις εκλογές να οφείλουν αρκετές συνδρομές. Όπως είναι φυσικό, ακόμα μεγαλύτερα κενά πληρωμής συνδρομών έχουν συνάδελφοι που για διάφορους λόγους απουσίασαν για χρόνια από τις εκλογές του Συλλόγου. Αυτά αφορούν κατά κύριο λόγο τους συναδέλφους της Αττικής. Το ζήτημα είναι πολύ πιο περίπλοκο με τα εκτός Αττικής μέλη και τους αντίστοιχους εκλεγμένους.
Στην προσπάθεια συνένωσης των συλλόγων της χώρας πριν δύο δεκαετίες, τα μέλη των τοπικών συλλόγων γράφτηκαν ομαδικά στα μητρώα του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, ο οποίος παραλλήλως απέκτησε με τροποποίηση του καταστατικού του την Αντιπροσωπεία ως ανώτατο κυρίαρχο όργανο. Από τότε κατά παράβαση των διατάξεων του καταστατικού για ένα διάστημα που θεωρήθηκε μεταβατικό, αλλά κρατάει πάνω από 20 χρόνια, συνάδελφοι από την περιφέρεια θεωρούνται ταμειακά εντάξει, αν έχουν πληρώσει τη συνδρομή τους στον αντίστοιχο τοπικό σύλλογο, ακόμα κι αν αυτός δεν είναι τμήματου ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ αλλά ανεξάρτητη νομική οντότητα. Έτσι μέλη του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ της περιφέρειας, που είναι παραλλήλως και μέλη τοπικών συλλόγων, εμφανίζονται να οφείλουν (και σύμφωνα με το καταστατικό όντως οφείλουν) συνδρομές ακόμη και δεκαετιών και να εκλέγουν και να εκλέγονται παρά τις διατάξεις του καταστατικού. Εν τω μεταξύ, πριν 17 χρόνια, για ενθάρρυνση των ενωτικών διαδικασιών, με τροποποίηση του καταστατικού, αποφασίστηκε ότι “το τοπικό τμήμα είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής των συνδρομών των μελών του”. Όμως το μόνο αποτέλεσμα αυτής της τροποποίησης ήταν η διοίκηση του Πανελλήνιου, μετά και την ίδρυση του Τμήματος Αττικής, να βρίσκεται σήμερα ουσιαστικά χωρίς πόρους.

Δ. ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ
Ενώ στο ταμείο του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ εισέρρεαν οι συνδρομές σχεδόν αποκλειστικά των μελών της Αττικής (και ελάχιστων συναδέλφων από περιοχές στις οποίες δεν υπήρχε τοπικό τμήμα), από το ταμείο του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ πληρώνονταν για χρόνια τα οδοιπορικά των συναδέλφων της περιφέρειας που έπαιρναν μέρος στις συνεδριάσεις της Αντιπροσωπείας. Το ίδιο ίσχυσε για τα οδοιπορικά των μελών του ΔΣ που προέρχονταν από περιοχές με τοπικούς συλλόγους και όχι τοπικά τμήματα και (με βάση αντικαταστατικές αποφάσεις) δεν είχαν υποχρέωση να πληρώνουν ούτε την προσωπική συνδρομή τους στον ΣΑΔΑΣ- ΠΕΑ . Για το 2012 τα οδοιπορικά που πληρώθηκαν για το ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ ήταν περί τα 9.500€. Όλο αυτό το “χρηματοδοτικό” χάος κρύφτηκε κάτω από την επιχορήγηση του ΤΕΕ. Πρέπει να σημειωθεί ότι και περιφερειακοί Σύλλογοι έπαιρναν ενσχύσεις από περιφερειακά τμήματα του ΤΕΕ. Παρά το ότι η ενίσχυση του ΤΕΕ έστω και μειούμενη εξακολουθούσε να εισρρέει στο ταμείο του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ μέχρι και το 2012, δηλαδή ενώ δεν είχε ακόμη δημιουργηθεί το απόλυτο οικονομικό αδιέξοδο, όπως προείπαμε, είχαν μείνει ανεξόφλητα οδοιπορικά 4 Αντιπροσωπειών. Κατά το ίδιο διάστημα μέχρι και το 2012 η καταβολή των οδοιπορικών του ΔΣ συνεχίστηκε κανονικά.
Μέχρι τώρα είχαμε κυρίως έστω και αφανή θέματα δεοντολογίας και τάξης. Η διακοπή της επιχορήγησης του ΤΕΕ έφερε τα θέματα αυτά στην επιφάνεια, ενώ σήμερα το πρόβλημα προβάλλει ζοφερό, είναι πρόβλημα ύπαρξης του Συλλόγου.

Ε. ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
Πέρα όμως από τα παραπάνω θέματα, που δημιουργήθηκαν από λίγο-πολύ γνωστές πολιτικοσυνδικαλιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της πλειοψηφίας των ΔΣ ή της Αντιπροσωπείας, υπάρχουν και ζητήματα που προέκυψαν άγνωστο πώς. Για παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι κάποιο μέλος του Συλλόγου 3 μήνες πριν τις εκλογές είχε περάσει από το Σύλλογο, είχε πληροφορηθεί ότι ώφειλε 5 ετήσιες συνδρομές και είχε σπεύσει να πληρώσει τις 3 από αυτές. Στις εκλογές, 3 μήνες μετά, για να έχει δικαίωμα ψήφου, έπρεπε να πληρώσει ακόμη δύο συνδρομές. Όμως στις ίδιες εκλογές ένα μέλος που χρωστούσε 5 συνδρομές ή και πολύ περισσότερες για
να έχει δικαίωμα ψήφου έπρεπε να πληρώσει επίσης δύο συνδρομές! Οι τρεις συνδρομές που είχε πληρώσει ο πρώτος, δηλαδή ο πρόθυμος, και όχι ο δεύτερος, δηλαδή ο εξαναγκασμένος, συνάδελφος μπορεί να είχαν κλείσει ακόμα και κενά συνδρομών που ώφειλε από το '80 ή το '90 και που είχαν δημιουργηθεί ίσως ανεπίγνωστα με τον τρόπο της προεκλογικής είσπραξης που αναφέραμε παραπάνω.
Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό του αξιοπερίεργου μηχανισμού επιβράβευσης του ασυνεπούς,που λειτουργεί εδώ και χρόνια και μαζί με τόσα άλλα διαλύει την αξιοπιστία του Συλλόγου.
Πέρα από το αντικαταστατικό του να πληρώνεις συνδρομή σε άλλο Σύλλογο και να ψηφίζεις σε άλλον, ακόμη χειρότερα, όπως αναφέρθηκε από μέλος του ΔΣ σε πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, σε κάποιους μικρούς τοπικούς συλλόγους δεν εισπράττονται καθόλου συνδρομές από τους συναδέλφους που ψηφίζουν. Οι σύλλογοι αυτοί ουσιαστικά δεν έχουν έξοδα, αφού, όπως ειπώθηκε, γραφείο τους είναι το γραφείο τού προέδρου και τηλέφωνο το τηλέφωνο του προέδρου. Είναι λογικό λοιπόν να αναρωτηθεί κανείς: αν δεν πληρώνουν συνδρομή μήπως σε ορισμένες περιπτώσεις στην πραγματικότητα ούτε καν ψηφίζουν;
Μια αντιπαραβολή των “ιδιόχειρων” υπογραφών των “ψηφισάντων” διαφορετικών εκλογών, στα πρακτικά που στάλθηκαν στην κεντρική εφορευτική επιτροπή δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά. Η πληροφορία που κατατέθηκε στο ΔΣ ίσως εξηγεί το πανομοιότυπο πολλών υπογραφών ενός πρακτικού ή την αξιοπερίεργη διαφορά των υπογραφών του ίδιου προσώπου σε πρακτικά διαφορετικών εκλογών. Και το πιο πρόσφατο: Στο Συντονιστικό της 1/6/2013 αναφέρθηκε από την εκπρόσωπο του Συλλόγου της Καβάλας ότι, επειδή ο Σύλλογος της Δράμας δεν απαιτεί συνδρομές από τους συναδέλφους που ψηφίζουν για τον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, συνάδελφοι της Καβάλας φεύγουν από την πόλη τους και πηγαίνουν και ψηφίζουν στη Δράμα!
Δεν έχει τόση σημασία η διερεύνηση όσο η τακτοποίηση όλων αυτών των αντικαταστατικών, ανορθολογικών, παράνομων και σε μερικές περιπτώσεις παράλογων καταστάσεων, η οποία τακτοποίηση είναι προϋπόθεση για το σχεδιασμό της προσπάθειας οικονομικής και γενικότερα οργανωτικής επιβίωσης του Συλλόγου στις νέες συνθήκες. Κάθε αποσπασματική συζήτηση γαι την αντιμετώπιση του κόστους των οδοιπορικών της Αντιπροσωπείας, αλλά και του ΔΣ, είναι απολύτως ουτοπική.

ΣΤ. ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ
Η Αντιπροσωπεία δημιουργήθηκε για να εκφράζει την πανελλαδική υπόσταση της οργάνωσης του κλάδου, ως κυρίαρχο και ανώτατο όργανο ενός ενιαίου Συλλόγου με τοπικά τμήματα, ενώ είχαν ήδη αποσπασθεί από τον τότε ΣΑΔΑΣ οι πρώτοι τοπικοί σύλλογοι. Η αποτυχία του εγχειρήματος και το αδιέξοδο της οργανωτικής ενοποίησης με βάση τα τοπικά τμήματα αποκαλύφθηκε με θεαματικό τρόπο στο περιβάλλον της σημερινής οικονομικής κατάρρευσης του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ. Η ύπαρξη όμως της Αντιπροσωπείας με την αναλογική περιφερειακή εκπροσώπηση και την αναλογική επίσης εκπροσώπηση των ψηφοδελτίων μάλλον απλοποιεί το μετασχηματισμό του Συλλόγου σε ομοσπονδία νομικά αυτοτελών τοπικών συλλόγων. Ενώ, όπως αποδείχθηκε, είναι σχεδόν αδύνατο να διαλύσεις έναν σύλλογο και να τον μετατρέψεις σε τμήμα, είναι ίσως ευκολότερο να μετατρέψεις όλα τα τμήματα σε συλλόγους και να μετατραπούν η Αντιπροσωπεία και το ΔΣ του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ (όπως κι αν αυτός θα ονομάζεται) σε όργανα της ομοσπονδίας όσων συλλόγων συμφωνήσουν να προσχωρήσουν σ' αυτήν (θα υπέθετε κανείς όλων χωρίς εξαίρεση). Έτσι θα μπορέσει να αποκτήσει και τυπική και ουσιαστικότερη υπόσταση το “Συντονιστικό”, που προβλέπεται από το καταστατικό και επί δεκαετίες λειτουργεί ως άτυπη σύσκεψη.
Στην προοπτική όμως του μετασχηματισμού της πανελλήνιας οργάνωσης σε ομοσπονδία, κάθε συνάδελφος πρέπει να εκπροσωπείται από έναν μόνο σύλλογο, όπως και αν θα ονομάζεται αυτός προσωρινά στη φάση του μετασχηματισμού. Πρέπει δηλαδή να ξεχωριστούν τα μητρώα με βάση τη νομική υπόσταση κάθε Συλλόγου που θα συμμετάσχει στη συγκρότηση της ομοσπονδίας, ώστε κάθε συνάδελφος να έχει μόνο μία ψήφο.
Δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουν συνεννοήσεις για ναδημιουργηθεί ομοσπονδία, όταν μέσω των ανεξάρτητων τοπικών συλλόγων οι περισσότεροι συνάδελφοι της περιφέρειας, εκπροσωπούμενοι (και μάλιστα αντικαταστατικά) και στο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, στις συνεννοήσεις για την ομοσπονδία θα έχουν διπλή ψήφο. Ο άλλος δρόμος εκκαθάρισης των μητρώων, μέσω της διάλυσης του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, πρακτικά είναι αδύνατη. Όχι μόνο είναι πολύ επικίνδυνη, γιατί θα δημιουργήσει ένα τεράστιο έστω και προσωρινό κενό, αλλά και πολύ δύσκολη τεχνικά, και με ανυπέρβλητα σήμερα φορολογικά εμπόδια σε περίπτωση μεταβίβασης της περιουσίας του.
Μια τέτοια μετάβαση προς ένα νέο οργανωτικό σχήμα θα έχει δυσκολίες, αλλά πρέπει να τακτοποιήσουμε τα του οίκου μας έστω και τελευταίοι στην Ευρώπη, αν όχι και διεθνώς.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (σχέδιο απόφασης)
Στις επόμενες εκλογές να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα το καταστατικό του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.
Δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι να έχουν μόνον όσοι πληρώνουν συνδρομές στον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ μέσω των τμημάτων του, ή, όσοι βρίσκονται σε περιοχές χωρίς τμήματα, απ' ευθείας στο ταμείο του Πανελλήνιου.
Το πόσες συνδρομές θα καταβληθούν μένει να αποφασιστεί από την προεκλογική Αντιπροσωπεία.
Το βάρος των οικονομικών των οδοιπορικών των αντιπροσώπων της περιφέρειας να κατανέμεται αναλογικά με βάση τον αριθμό των αντιπροσώπων που θα εκλέξει για την τριετία η περιοχή που αντιστοιχεί σε κάθε Τμήμα του Πανελλήνιου Συλλόγου. Υπενθυμίζουμε ότι με βάση την τελευταία τροποποίηση του καταστατικού ο αριθμός των αντιπροσώπων ανά περιφέρεια είναι ανάλογος αυτών που θα ψηφίσουν, άρα και των συνδρομών που θα εισπραχθούν. Αν π.χ. μια Αντιπροσωπεία έχει κόστος οδοιπορικών 4000€, η Αττική, αν έχει 65 αντιπροσώπους, θα καταβάλει 4000χ65/165€, τα Χανιά, αν έχουν 5 αντιπροσώπους θα καταβάλουν 4000χ5/165€ και το ταμείο του Πανελλήνιου, αν από περιοχές που δεν έχουν τμήματα έχουν εκλεγεί 15 αντιπρόσωποι, θα καταβάλει 4000χ15/165€. (Εννοείται ότι το οικονομικό πρόβλημα λειτουργίας του Πανελλήνιου, δηλαδή το από που θα βρεθούν τα χρήματα, είναι ανοικτό, αλλά δεν αποτελεί αντικείμενο αυτής της εισήγησης).
Στη διαδικασία αποκατάστασης της καταστατικής τάξης οι Σύλλογοι της περιφέρειας αλλά και οι παρατάξεις θα κρίνουν τι θα προτείνουν στα μέλη τους σε σχέση με τη συμμετοχή ή όχι στην εκλογική διαδικασία. Θα ήταν ευχής έργο το θέμα να ρυθμιστεί πανελλαδικά με βάση συνεννοήσεις ανάμεσα στους Συλλόγους και τα τμήματα, στην προοπτική της διευκόλυνσης μετασχηματισμού του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ σε Ομοσπονδία.
Μέλη της Αντιπροσωπείας που τυχόν οφείλουν συνδρομές, εφ' όσον το επιθυμούν, μπορούν να τις συμψηφίσουν με τυχόν οφειλόμενα οδοιπορικά.
Εφ' όσον γίνει και πάλι δυνατό να καταβάλλονται οδοιπορικά, αυτά θα καταβάλλονται με τη χρονολογική σειρά κατά την οποία έχει δημιουργηθεί η υποχρέωση αποζημίωσης, ξεκινώντας από το 2008.

5 Ιουνίου 2013



Επιστροφή
Newsletter: